Trochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.
Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.
Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?
Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
Propozycja: Wlej jakikolwiek z listy - poprzedź płukanką - i nie wlewaj dodatków
witam
od pewnego czasu zauważyłem chrobotanie przy wciśniętym do połowy - tak na oko sprzęgle, przy wciśniętym cisza, przy puszczonym cisza, ale gdy mam wciśnięte mniej więcej do połowy coś rzegota, i powoli nerwuje mnie te Auto przy jeździe nic nie słychać, tylko na luzie przy puszczaniu sprzęgła. Oprócz tego czasami ciężko wchodzi jedynka, ale wg mnie to nie ma nic wspólnego - kwestia regulacji bo cofnę lewarek lekko do dwójki i jedynka wchodzi dobrze wtedy. ale co z tym sprzęgłem może da się tym trochę pojeżdzić! włożyłem już do niego troche kasy i jak bym miał jeszcze sprzęgło robić to chyba odpuszcze!
kolego Ozdar dźwięk podobny do tego z filmiku :/ jednak u mnie jest znacznie ciszej jeszcze. jak się drzwi zamknie i okna to ledwo słychać, ale gdy otworze wiadomo - jest głośniej ale nie tak jak na filmiku, w zasadzie to bardzo mało jeżdżę, owszem nerwuje ale narazie bym to musiał zostawić, autem niby nie szarpie jeździ się płynnie
jest ktoś jeszcze kto jeździ dłużej z taką przypadłością?
i w ogóle jakie są koszty? coś o regeneracji słyszałem chyba 650 to pewnie 1000 wyjdzie jak nic
a montował ktoś takie cudo trzeba coś przerabiać? miałbym pare groszy przyoszczędzone a tak jak pisałem jeżdżę bardzo mało - do pracy mam pieszo jedynie gdzieś na week wyjechać i na lato mam zaplanowany wyjazd 500 km w jedna stronę, więc trochę strach się wypuszczać, szarpie wtedy na sztywnym kole mocno albo nie ma różnicy w jeździe?
bartoszklos1, może nie dokładnie takie, ale już nie jeden i nie dwóch zamieniło dwumasę na sztywne koło http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=52348 to akurat przykład z AHF 110 KM, ale zasada taka sama
Komentarz